登録から1か月程度のセラーです
売上も1度受け取っております
落札されたので今月入ってすぐ商品の確認をするためにバイヤーにメールしましたところ夜中にいきなりクレームにされていました
発送する前だったのでどうするのか悩んでいましたが
次の日くらいに運営から
Your account is under review
We wanted to let you know that your payouts have been placed on a temporary hold. This may have happened for a variety of reasons—to learn more, you can check out our Payments on hold page.
We understand it’s important you receive your money quickly so we’re reviewing and verifying some of your account information and will get back to you as soon as possible.
Here’s what you need to know
You can still list and sell items on eBay as usual
The review process may take up to 5 business days. During our review, you’ll see a banner under your account’s Payments tab indicating a payout hold
The banner will be removed once your payout hold is released, and your payouts will resume based on your regular schedule
For more information about our terms and policies on payout holds, please take a look at our eBay User Agreement and Payments Terms of Use.
We’ll reach out to you if we have any follow-up questions and if you have any questions or concerns, please get in touch. We’re here to help.
We’re glad you're part of our community.
Thanks,
eBay
ときて売り上げ保留にされました
この場合停止にされてもう復帰はできませんか?
追跡番号をあげようにも停止が怖くてどうするか悩んでいます
ミュートしたユーザーの投稿です。
投稿を表示結論から言うとただのアカウント審査で、10年以上のアカウントでも行われるようなものと同等のメッセージ内容です。
特に取引には言及されておらず、今回のバイヤーからのクレームが関係しているとは思えません。
ただ、それが審査の判断材料になるのかは確認する方法がありません。
そもそもバイヤーが商品を購入、支払いを行っているのであればハンドリングタイム以内に商品を発送する必要があります。
支払いが完了している時点でバイヤーに送料を確認する必要はないと思います。
追加の送料の支払いをバイヤーに要求したのであれば、未着リクエストを申請される可能性はあります。
このまま発送をしないのであれば資金保留期間の設定やサスペンドもあるかもしれません。
状況、例えば売れた時期やハンドリングタイム、バイヤーに送ったメッセージの内容などの詳細がわからないと適切なアドバイスを受けることは難しいと思いますよ。
ミュートしたユーザーの投稿です。
投稿を表示この部分がよくわからないのですが、なにを確認するためにバイヤーにメールを送ったのですか?
またクレームとは具体的に何ですか?キャンセルリクエスト?
ミュートしたユーザーの投稿です。
投稿を表示ミュートしたユーザーの投稿です。
投稿を表示