eBay サポートチャンネル

交流広場(掲示板)

2022/12/14 18:23

新規作成アカウント停止

2022年6月23日に新規アカウントを作成し、11/18にストアをオープンしたばかりの者です。
出品をするためにクレジットカードのVISAとPayonnerのアカウントを登録しました。
その後販売サポートに登録いたしました。

出品は何もしておらず11/23にアカウントが制限されたという同じ内容のメールが4通、
そして11/30にアカウントが無期限停止になったというメールが届きました。

出品は1件も行っておりません。

ebayに原因対応方法を問い合わせしようとしたのですが、ログインができないため、ヘルプからのメールにて英文で問い合わせをしたのですが、
返答は、定型文にて詳細な理由についてはお知らせできない旨の内容でした。

何もしていない状態でアカウントが無期限停止になり、手数料のみカードから引き落としがありまたという旨のメールが届いております。

その後、12/9に販売サポートより出品に関して何かお困りですか?
とのメールが届きました。

メールに記載のあるヘルプから問い合わせをしようとしましたが、
{"error_id":"invalid_request","error_description":"Input request parameters are invalid.","http_status_code":400}
との表示から問い合わせもできない状態です。

何もしていない状態で無期限停止になり、問い合わせでも回答がなくどうしたらよいのかわからない状態です。

どなたか対応方法のわかる方にご教示いただきたいです。
宜しくお願い致します。

いいね
1件のコメント (新着順)
ユーザー画像
ユーザー画像
退会したユーザー
2022/12/15 21:51

アカウントが制限されたという同じ内容のメールが4通

アカウントが制限されたというメールには返信されたんですか?
https://www.ebay.co.jp/faq/account-suspension )


新規のセラー
2022/12/16 22:49

コメントいただきありがとうございます。
アカウントが停止されたとのメールを受け取った後、メールに返信したのですがアカウント停止の理由についてはお知らせできませんとの返答でした。その後同様のやりとりのメールを3回したのですがどうしたらよいのか分からずこちらの掲示板に記載させていただきました。

新規のセラー
2022/12/16 22:51

Your account has been suspended



Hello ○○
We wanted to let you know that your eBay account has been permanently suspended because of activity that we believe was putting the eBay community at risk. We understand that this must be frustrating, but this decision was not made lightly and it’s important that we keep our marketplace safe for everyone. Learn more about how and why accounts can be suspended.

Here’s what you need to know
You will no longer be able to use your account to buy or sell items and any new accounts you set up may also be suspended.
Any listings have been removed and they can be viewed below.
We’ve credited all associated fees except for the final value fee for your listings.
Any outstanding selling fees are due and will be charged to your payment method on file. If you’ve already opened any dispute claims for these fees, they won’t be charged until the claims have been resolved.
If you have any questions or concerns, or think we’ve made a mistake, please get in touch. We’re here to help.

Thanks,
eBay

Please don't reply to this message. It was sent from an address that doesn't accept incoming email.

新規のセラー
2022/12/16 22:54

○○さん、こんにちは。

アカウントの一時停止についてご連絡いただきありがとうございます。

信頼できる市場を構築することが私たちの最優先事項です。そのため、その信頼にリスクをもたらすアカウントはすべて一時停止されます。あなたのアカウントは、私たちが目撃した活動のパターンが私たちの eBay コミュニティにリスクをもたらすため、停止されました.

前述のとおり、この一時停止は永続的です。 eBay での売買活動に参加することはできません。さらに、あなたが所有している、またはこのアカウントに関連付けられている他のすべてのアカウントも停止されます。

これがあなたが望んでいた回答ではないことは承知していますが、この決定に対して異議を申し立てる機会はこれ以上ありません。何卒ご理解を賜りますようお願い申し上げます。

よろしく、

○○○○

eBayカスタマーサービス





上記にある回答の翻訳は、参考までに記載されています。翻訳に完全性を求めることはできないため、弊社では、翻訳結果の正確さについて保証致しかねます。翻訳に誤り、あいまいさ、または英語の回答との相違がある場合、英語の回答が、効力を持つ情報伝達手段とします。




eBay の回答(英語版)





Hello ○○

Thank you for your message about account suspension.

Building a trusted marketplace is our first priority. As such, we suspend any account that poses a risk to that trust. Your account has been suspended because the pattern of activities we have witnessed present a risk to our eBay community.

As previously mentioned, this suspension is permanent. You will not be able to participate in any buying or selling activities on eBay. In addition, any other accounts that you own, or that are associated with this account, will also be suspended.

While we know this isn't the response you wished to receive, there is no further opportunity for appeal on this decision. I ask for your understanding and I wish you all the best for the future.

Regards,

○○○○

eBay Customer Service





We have included this translation of the response above for your convenience only. No translation is perfect, so we cannot guarantee the accuracy of the resulting translation. If there are any errors, ambiguities, or conflicts between the translation and the English language response, the English language response will be considered the controlling communication.