eBay サポートチャンネル

交流広場(掲示板)

2022/05/01 01:54

3月31日にPayoneerへeBay連携の申請を提出しました。
メールアドレスには以下のようにメールが届いています。

「eBayからの支払いをPayoneerアカウントで受取るための準備が始まりました!

今後数週間にわたり、eBayセラー向けのオンボーディングプロセスのお手伝いをいたします。Payoneerを通じてeBayからの支払いを受取れるよう、オンボーディングプロセスを完了させてください。このプロセスができるだけ円滑に進むよう、弊社が全ての段階においてサポートいたします。

今後の流れ:

数週間以内に、お客様の身分と法人情報を確認するために必要な情報と書類を提出していただきます。

お客様のアカウントでeBayの売上を受け取る準備ができ次第、Eメールでお知らせいたします。

手続きを進めるタイミングについては、当社から追ってご連絡いたします。次のEメールをお待ちください(数週間かかる場合があります)。」

このメール以降、Payoneerから連絡がなくなってしまったのですがどのようにすればよろしいでしょうか。

いいね
1件のコメント (新着順)
Doll
2022/05/01 14:36

yama227さん

3/31に連携を申請して、今まで音沙汰がないとなるとちょっと対応が必要かと思われます。

以下3点のいずれかのアクションをお勧めします。

①添付ファイルのようなメールはeBayから届いていないでしょうか?
 届いていればそこからの対応が必要です。
 差出人は「ebay@ebay.com」になります。




②下記Payoneerのアカウントにログインすると、提出書類を求められていないでしょうか?もしくはセキュリティの質問が未設定であれば、まずはその設定を求められるかもしれません。
https://login.payoneer.com/?sessionDataKey=9a9caabeaa7d437e945775351dd4c85d----&state=34c11ce8-f1aa-4714-8dac-f602ba14e27c&provider_id=internal&client_id=b3d186db-4e5d-49c8-8a12-5753136af807&redirect_uri=https%3A%2F%2Fmyaccount.brand.domain%2Flogin%2Flogin.aspx&scope=myaccount+openid&response_type=code
③、上記①と②のどちらも見当たらない場合には、下記Payoneerのカスタマーサポートに問い合わせをして状況を確認した方がよいと思います。その際にPayoneerの登録メールアドレスの記載を忘れないように
  してください。
  ※日本語での問い合わせが可能です。
https://payoneer.custhelp.com/app/ask-eb/l_id/1/p/5387


yama227
2022/05/03 06:09

先ほどeBayから追加の連絡が来ました。

「Previously, we asked you to submit information to verify your identity or other details associated with your account. However, it appears that you haven’t provided this information.

As a preventative measure, we’re committed to reducing fraud and negative buying experiences on the site. To maintain a safe marketplace, eBay may restrict selling activity, end active items, or suspend accounts until information on the account is verified.

Your selling activity has been restricted until we receive the information we need to ensure a safe trading environment for you and the eBay community. We've ended your active listings and your associated listing fees have been credited back to you. While your selling activity is restricted, your payouts may also be placed on hold.

To remove the restriction from your account, please use the link below to log in and provide the required documentation, which is also outlined in the original email you received.

https://my.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?MyEbay&gbh=1&CurrentPage=MyeBayAllSelling&ssPageName=STRK:ME:LNLK:MESX

-- Important --
- Be sure your submitted documents are current, valid, and legible.
- It may take up to 3 business days to review your information.

We appreciate your cooperation in resolving this matter as quickly as possible and look forward to receiving your documentation.

Thanks,
eBay

Please don't reply to this message. It was sent from an address that doesn't accept incoming email.」

これはどのように対処をすればいいのでしょうか...。
なんども申し訳ございません。